Eckö Unltd.

Hos oss hittar du coola och tuffa märkeskläder online från Eckõ Unltd. som snygga mjukisbyxor och bekväma kepsar samt tröjor och hoodies med text. Eckö är idag kända världen över och har idag det mesta inom streetwear för killar som pösiga joggers, häftiga t-shirt´s, varma mössor och sköna linnen i högsta kvalitet av material som 100% bomull eller sköna bomullsblandningar och en massa fina färger att välja bland. Sedan det graffiti och hip-hop inspirerande streetmärket startades 1993 och skapade det mesta så har vi passat på och letat fram det bästa så hos oss på Dressforsport.se hittar du förutom alla snygga och bekväma mjukiskläder på internet även kortbyxor, kortärmade tröjor, trendiga shorts samt sportiga och eleganta träningsoveraller och lättviktsjackor i en kvalitet som måste upplevas. Vi är ett litet företag med eget lager i Sverige och lägger upp nya kläder varje vecka med bra priser på nätet så beställ dina nya och bekväma herrkläder idag hos oss på Dressforsport.se 


Det mycket populära och alternativa streetwear märket Eckö Unltd. eller Ecko Unltd. som det tuffa och bekväma klädesmärket först hette grundades 1993 av den amerikanska entreprenören och modeskaparen Marc Eckō och hans syster Marci samt vännen Seth men på grund av en konflikt med ett annat företag med samma namn så ändrade trendskaparen det till Eckō Unltd. Marc Eckō började skapa sina coola streetkläder med mycket attityd i mitten av 80-talet med snygga egendesignade t-shirts med udda airbrushmotiv inspirerade från hans stora intresse för graffiti och den tuffa hip-hop kulturen. Hans snygga t-shirts med tryck blev snabbt en succé och dom första kollektionerna av kvalitets jeans, trendiga tröjor och jackor var ett faktum och idag hittar du även fräcka sneakers, häftiga tränings- mjukisbyxor, tuffa hoodie´s, bekväma kepsar, sportiga linnen och snygga accessoarer. Modeskaparens intresse för graffiti och breakdance är två av dom fyra elementen i hip-hop kulturen, breaking, DJ, graffiti och rap-musik. Eckö kämpade hårt för sin överlevnad och 1998 vände modetrenden och intresset för det tuffa märket ökade kraftigt samtidigt som det populära streetwear märket letade efter en grafisk logotyp som deras köpare kunde minnas och snart var det kända noshörningsmärket "the rhino brand" populärt världen över. Echo sysslar även med välgörenhetsprojekt som barnhemsbyggen och bevarandet av noshörningsstammen.